“Gereksinimlerimi Duyuyorum” Tübitak 2237-A projesi bilgileri
Etkinlik tarihi: 25-27 Ekim 2023
Amacı:
Okul öncesi öğretmen adaylarına özel gereksinimli çocukların duyusal ihtiyaçlarını fark etmede bilinçlendirme ve bütünleştirici duyusal etkinlikler odaklı teorik ve uygulamalı eğitimidir. Farklı disiplinlerdeki alan uzmanları tarafından hazırlanan erken çocukluk döneminde özel gereksinimli çocuklara yönelik duyu ve bütünleştirme etkinlikleri ile öğretmen adaylarını buluşturmak ve onların kullanımına sunmaktır. Okul öncesi öğretmen adaylarının özel gereksinimli öğrencilerine uygulayabilecekleri duyu ve bütünleştirme odaklı yöntem geliştirmeleri, duyusal materyaller eşliğinde uyarlama etkinlikleri tasarlayabilmeleri ve ileride öğretmenlik hayatlarında, çocuklarının duyusal ihtiyaçlarını fark etmede bilinçlendirmek ve onlara okuldaki eğitimleriyle bütünleştirebilecekleri duyusal etkinlikleri göstermektir.
Bu amaç doğrultusunda okul öncesi öğretmen adaylarına kazandırılması hedeflenen alt amaçlar ise şunlardır:
-Duyu gelişimine yönelik materyal geliştirebilmeleri ve etkinlik planlayabilmeleri
-Özel gereksinimli çocukların duyusal ihtiyaçlarını fark edebilmeleri
-Okul öncesi dönemde uygulanan özel gereksinimili çocuklara yönelik bütünleştirici yöntemlerden haberdar olmaları
-Duyu bütünleme bozukluklarının ergoterapi bakış açısıyla farkına varmaları ve etkinliklerle sınıf içinde düzenleme yapabilmeleri
-Sınıf içinde ve dış mekanlarda duyu temelli etkinlikler planlayarak uygulama yöntemlerini kullanabilmeleri
-Doğa temelli eğitim yöntemleri ile duyusal etkinlikleri birleştirebilmeleri
-Bibliyoterapi yöntemi ile okul öncesi dönem çocuklarıyla duyusal farkındalık çalışmaları yapabilmeleri
-Oyunsever öğretmen olarak çocukların duyusal gereksimlerine cevap verebilmeleri
-Üstün yetenekli çocukların duyusal özelliklerini drama yöntemi ile anlaşılır kılmaları
Kapsamı:
Farklı disiplinler (özel eğitim, erken çocukluk eğitimi, ergoterapi, doğa eğitimi, çocuk gelişimi, bibliyoterapi) eşliğinde çocukların gereksinimlerini duymak ve onlara destek olmak amacıyla teorik ve uygulamalı duyu ve bütünleştirme odaklı atölye etkinlikleri oluşturmaktadır.
Proje süresince (3 gün) gerçekleştirilecek atölye çalışmalarında belirli etkinliklere yer verilecektir. Bu etkinliklerde; oyunlaştırma, yaratıcı drama, beyin fırtınası, doğa temelli eğitim gibi yöntem ve tekniklerden yararlanılacaktır. Projenin katılımcıları 20 okul öncesi öğretmeni adayı olacaktır.